Laatste nieuws

Een SMS voor elke nieuwe klant van e-bike to go

Logistiek
Een SMS voor elke nieuwe klant van e-bike to go

Want SMS geeft de zekerheid van goed contact

Nederlanders zijn een fietsvolk. Het lijkt soms wel alsof we tussen twee wielen geboren zijn. En ook al zijn er in ons kleine landje meer fietsen dan mensen, de coronacrisis heeft de fietsindustrie nóg eens een flinke boost gegeven. Vooral de elektrische fiets is aan een opmars bezig. De oprichter van e-bike to go voelde dat een paar jaar geleden al goed aan. Het was het eerste bedrijf dat e-bike abonnementen aanbiedt in Nederland. Wat dat met de SMS Gateway van Spryng te maken heeft? We leggen het hieronder uit.

Je hebt ze vast wel eens voorbij zien rijden: de fietsen van e-bike to go met de felgroene velgen. Niet te missen in het straatbeeld. En ook niet stuk te krijgen trouwens. Want deze elektrische fietsen zijn zo ontworpen dat ze zo goed als onbreekbaar zijn. Dat maakt ze erg populair bij bedrijven en bezorgers. Al meer dan zes jaar. 

Duurzaam vervoer voor iedereen

In 2015 richtte Jelle Visser e-bike to go op. Jelle Visser: “Wij staan voor BAAS: ‘Bicycles As A Service’, ons abonnementsmodel voor fietsen. Het idee erachter is een sterk product leveren met een hoge mate van flexibiliteit. En dat werkt! Een groei van 598 procent in de afgelopen drie jaar en een vloot van 10.000 e-bikes in Nederland, België en Duitsland maakt ons tot op de dag van vandaag marktleider. Met maar één doel in zicht: duurzaam vervoer beschikbaar maken voor iedereen.”

Verificatie SMS voor nieuwe klanten

Met flexibele voorwaarden, snelle levering en perfecte service houdt e-bike to go zich nog altijd aan haar belofte: duurzaam vervoer toegankelijk maken voor iedereen. En de SMS Gateway van Spryng helpt daarbij. Jelle: “Via de SMS Gateway van Spryng sturen wij automatisch een SMS naar elke nieuwe abonnee. Met die SMS kunnen klanten zich snel en makkelijk verifiëren. En veilig. Want het is lastig om fraude mee te plegen met een SMS verificatie.”

 

“Door het gebruik van de SMS verificatie van Spryng hebben we altijd
het juiste nummer van de klant. Contact onderhouden wordt hierdoor makkelijker en ons klantenbestand blijft een stuk accurater.”
Jelle Visser (e-bike to go)

 

Beter communiceren

De resultaten van deze eenmalige SMS berichten zijn goed zichtbaar. E-bike to go heeft door de SMS verificatie namelijk altijd het juiste telefoonnummer van de klant en kan de klant dus altijd bereiken. “Voordat we met Spryng werkten, hadden we regelmatig onjuiste telefoonnummers van klanten. Meestal was het een typefout, maar ook regelmatig werd er bewust een onjuist nummer ingevuld.” Met SMS verificatie behoort dat in ieder geval tot het verleden. 

Meer weten over verificatie via SMS?

Het team van Spryng vertelt u er graag meer over. Of over een van de vele andere toepassingen van geautomatiseerde SMS berichten. Want het inzetten van SMS is in veel gevallen de slimste en makkelijkste communicatie oplossing. Lees er meer over in het artikel ‘SMS inzetten om met klanten te communiceren’. Of bel Spryng op 020 – 770 30 05 voor een vrijblijvend advies of demo-account.  

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws